Mi-e scârbă. Atât.

Mi-e scârbă.
Trăiesc într-o ţară în care violatorilor li se găsesc scuze şi susţinători. În care infractorii umblă liberi şi ne rânjesc în nas, sfidător, pentru că li se permite. În care omul muncitor şi corect se află în minoritate, nu are un cuvânt de spus şi trebuie să suporte batjocură, nedreptate, sfidare. În care banul public se duce pe catedrale şi moschei, deşi spitalele, şcolile şi infrastructura sunt praf. 
În care ne plângem că învăţământul, cultura şi educaţia sunt la pământ, deşi chiar noi îi eliminăm pe oamenii care FAC ceva. 
O bună prietenă, fostă colegă în ale predatului, a fost acuzată de fraudă la examenul de bacalaureat şi dată afară. Spun doar atât:
- este una din cele mai corecte persoane pe care le cunosc;
- este o profesoară excepţională şi extrem de implicată în munca ei;
- a făcut enorm de multe pentru şcolile cu care a colaborat.
Prietena mea mi-a trimis un articol pe care m-a rugat să îl public. Aş fi făcut-o şi dacă nu mă ruga. Deşi are toate dovezile că este nevinovată (şi aici mă refer la înregistrarea video, din care se vede limpede cum îi atenţionează pe candidaţi să nu mişte în front), fata doreşte să rămână anonimă, aşa că îi voi respecta dorinţa. Redau acum articolul, exact aşa cum l-am primit: 


"Viaţa după BAC
Nimeni nu îşi doreşte să susţină un potenţial infractor. Un potenţial participant la fraudă, pe care, înainte de a-l judeca Justitia, l-au condamnat colegii, membri în Comisia de Disciplină a ISJ Timiş. Trăim într-o ţară de infractori, pe care îi vedem bălăcindu-se la jacuzzi din arestul la domiciliu. Într-o ţară de infractori în care cei cu dosare la DNA îşi fac vacanţele în Caraibe şi nu sunt obligaţi de nicio Comisie de Disciplină să îşi predea demnitatea şi cartea de muncă la picioarele cuvântului ingrat, FRAUDĂ.
Din DEX, înţeleg că aceasta este:

 FRÁUDĂ, fraude, s. f. (Jur.) Săvârşirea cu rea-credinţă, pentru a obţine foloase, a unor acte de atingere a drepturilor altuia (păgubitoare pentru altă persoană); hoţie. ♦ Sumă sustrasă prin înşelăciune, prin defraudare. [Pr.: fra-u-] – Din fr. fraude, lat. fraus, fraudis.

          Prin ce au fost calificaţi profesorii aleşi în Comisia de Disciplină să hotarască ce este fraudă / tentativă de fraudă la nivel de Bacalaureat? De ce profesorii care au atenţionat elevii să nu vorbească au fost daţi afară, în timp ce profesorii care au ajutat şi au contribuit la distribuirea de ciorne şi informaţii au rămas în sistem? Deoarece avem nevoie de astfel de oameni în sistem, probabil. Corupţi şi santajabili. Cum s-a stabilit reaua credinţă la profesorii cu contractul de munca desfăcut disciplinar, şi buna credinţă a celorlalţi?
 Unul dintre considerente se pare că a fost numărul de elevi eliminaţi de la fiecare profesor supraveghetor. De ce să conteze cantitatea şi nu calitatea de învinuit? De ce au fost destituiţi, fără drept de apel, profesori şi invăţători care n-au contribuit la fraudă, dar au avut mulţi elevi eliminaţi (din care şi acestia, unii pe criterii cel puţin dubioase) şi nu şi profesorii care, deşi au avut mai puţini, le-au observat telefoanele/ciornele/fiţuicile şi nu au făcut nimic?  Sau care au ajutat la schimbul de informaţii în sală?
Prea multe de ce-uri. Prea multe nopţi nedormite şi destine zdrobite. Între cei 9 infractori? O mamă singură care îşi creşte copilul. O susţinătoare de familie, cu soţ bolnav şi 2 copii minori, ea însăşi bolnavă de diabet. O doamnă care în septembrie se pensionează. O absolventă de master cu 19 ani de şcoală la activ, pentru a se perfecţiona în meseria sa. O profesoară manager de proiecte europene care a dus numele şcolii sale, mici şi de sat - şi elevii oropsiţi şi săraci fără alte posibilităţi materiale, în peste 20 de ţări din Europa. Nişte oameni care navetau între 14-50 km zilnic, nedecontaţi, pentru a ajunge la şcolile lor, toate din mediul rural. Care nu si-ar fi riscat salariile (de mizerie) pentru un bacalaureat. Ceilalţi, cei care au rămas, deşi au avut capete de acuzare asemănătoare sau mai mari?... Vă las să aflaţi, dacă veţi avea curiozitatea. Poate veţi fi uimiţi de susţinerea (politică) a unora dintre ei. Într-adevar, ISJ-ul şi-a făcut datoria, a tăiat marea fraudă şi corupţie din sistem. De când mă ştiu, nu am auzit de o astfel de concediere masivă în învăţământ. Suntem un exemplu de AŞA NU.
 Şi un potenţial infractor nu este susţinut, va trebui să ne rugăm pentru dreptatea Divină, deoarece aici, pe pământ, nu avem nici forţa de a lupta cu legea, nici vocea de a ne face auziţi.

Oare se va deranja cineva să dea share în media? Poate nu vom răsturna sistemul, însă din multe picături este format oceanul. Fiţi o picătură din oceanul nostru.


Vă mulţumesc anticipat."

Comentarii

Postări populare de pe acest blog

Prințese adevărate. Capitolul 8: Mitul „prințesei Qajar”

Proze la cuptor

Referinţe critice