„Respectă-mă!”

Respectă-mă pentru că sunt bătrân. Respectă-mă pentru că sunt patriot. Respectă-mă pentru că sunt creștin-ortodox. Respectă-mă pentru că am fost în stradă la Revoluție. Respectă-mă pentru că am o funcție. Respectă-mă pentru că am un nume. Respectă-mă pentru că sunt monarhist din naștere și toată familia mea până la maimuță a suferit în numele Regelui și a lui Dumnezeu.  Respectă-mă...

Nu.

Nu te respect pentru că ești bătrân. Meritul pentru vârsta pe care o ai îi aparține geneticii, nu ție. Te respect dacă, în toți anii ăștia pe care i-ai trăit până acum, ai învățat ceva, ai ajuns la un anume grad de înțelepciune și mă poți inspira. Dacă în loc de „Bună ziua” mă înjuri, și apoi îmi ceri să te respect pentru că tu ești bătrân, te voi trimite și eu pe tine direct la dracu. Fără menajamente și fără să-mi pese de vârsta pe care o ai.

Nu te respect pentru că îmi urli tu că ești patriot. Patriotismul nu se urlă, nu e agresiv, nu e habotnic. Nu ești patriot când îmi spui că tu ești român și creștin  de la Burebista încoace. Nu ești patriot și bun creștin când înjuri alte neamuri și religii. Nu ești patriot când vorbești exaltat de Decebal, de Eminescu și de Mihai Viteazul, pentru că ce au făcut ei nu are nici o legătură cu ce faci/spui tu. Nu ești patriot când refuzi să accepți anumite aspecte ale istoriei, urlându-mi că îți denigrez idolii. Nu ești patriot când îmi vorbești de decadența Vestului, în contrast cu puritatea neamului dac. Nu. Ești patriot atunci când faci efectiv ceva pentru țara ta. Când ești înscris într-un program de voluntariat. Când pui mâna și ajuți omul de lângă tine, indiferent cine e, fără să te lauzi. Ești patriot când îți faci datoria de cetățean, păstrând curățenia, comportându-te decent, mergând la vot, educându-te pe tine și educându-ți copiii. Ești patriot când vezi cu luciditate problemele țării tale și lucrezi la rezolvarea lor.

Nu te respect pentru că ești creștin-ortodox. Religia ta nu te face mai bun decât alții; religia ta ține de geografie. Dacă te nășteai în Japonia, erai budist; dacă te nășteai în Africa neagră, practicai Voodoo. Deci, despre ce vorbim?... Îți respect religia și punctul de vedere, în măsura în care îmi respecți și tu religia și punctul de vedere.  E chestiune de bun-simț, la urma urmei. Dar când te bagi agresiv peste mine și îmi impui părerile tale fixiste drept adevăr suprem, am încheiat discuția.

Nu te respect pentru că ai fost în stradă la Revoluție, dacă îmi aduci ieșitul tău în stradă la Revoluție drept argument la mojicia cu care mi te adresezi. Au ieșit mulți în stradă la Revoluție, au apărut și mai mulți cu lauda că au făcut-o după ce s-au liniștit apele. Eu am învățat să-i cred pe ăia care tac.

Nu te respect pentru că ai o funcție. Eu respect omul, atunci când am ce respecta, nu funcția.

Nu te respect pentru că ai un nume. Dacă numele tău e, într-adevăr, demn de respect, atunci datoria ta este să te ridici tu la nivelul respectiv, să muncești ca să menții nepătat numele ăla cu care te lauzi, nu să-l folosești drept scut pentru a împroșca mizerii de la adăpostul lui, iar când ți se dă peste bot, să schiauni că te cheamă X și meriți respect. Îți respect strămoșii, dacă e să fie, dar pe tine nu te voi respecta doar pentru că porți numele lor.

Nu te respect pentru că te auto-intitulezi monarhist și pentru că părinții și bunicii tăi au suferit în temnițele comuniste. Îi respect pe ei că au avut tăria să îndure toate mizeriile alea, îi respect pe ei că au ținut capul sus până la capăt, îi respect chiar dacă au cedat în urma torturilor inumane la care au fost supuși, dar nu te voi respecta pe tine în numele lor. Tu nu ești ei. Tu ești aici, nu ei. Eu vorbesc cu tine acum, nu cu ei; și dacă tu te comporți ca un mojic mizerabil și te apuci să-mi dai lecții despre cum ăia de-au ieșit în stradă în 10 august și au fost gazați de jandarmi au fost anarhiști și huligani și au meritat tot ce-au pățit, te cam trimit pachet la mă-ta, pentru că eticheta ta de „monarhist” nu pușcă deloc cu atitudinea asta de rahat. Ai uitat de 47, să înțeleg? Ai uitat de 89? Ai uitat de 90?... Și despre cei care au ieșit atunci s-a zis că erau huligani și anarhiști, nu-i așa? Ai zis și tu la fel, la vremea respectivă?... Te cred în stare.
Protestul din 10 august a fost perfect legal și autorizat, la fel ca toate celelalte de până atunci, la fel ca toate protestele din toată țara. (Că veni vorba, protestele din 47, 89 și 90 erau legale și autorizate? Întreb pentru un prieten). Protestul a fost programat să fie pașnic; de asta au avut toți încredere să-și aducă copiii, părinții, cățelul, purcelul. Oamenii au ieșit să protesteze împotriva măcelăririi legilor justiției, împotriva prezenței unor infractori dovediți în fruntea țării, împotriva existenței unui partid mârșav ca PSD pe scena politică. Unii, pe lângă toate astea, au ieșit și în numele Reginei. Tu, „monarhistule”, unde ai fost? Trebuia să fii acolo, lângă ei, în prima linie. Ții partea jandarmilor și îi lauzi că au restabilit ordinea și disciplina? Ia adu-ți aminte din cine se trage jandarmeria. „Securitatea” îți spune ceva? Da, da, cuvântul ăla pe care îl arunci aiurea ca insultă unora care nici măcar n-au prins vremurile când exista Securitatea, dar pe care nu-l înțelegi nici acum, deși te lauzi că ești bătrân și meriți respect. Da, dragul meu; în 10 august, Jandarmeria s-a întors la statutul pe care-l avea înainte de 1989, acela de poliție politică. Bun venit în lumea reală.
Aaaa, consideri că protestul ăsta nu a fost ca cele înșirate mai sus și te simți insultat de comparație? De ce, pentru că aici nu s-a tras? Pentru că nu a curs sânge? Ba da, a curs sânge. Sunt în jur de 450 de răniți, dintre care mulți spitalizați, iar un om a murit. Te simți mai bine acum?
Și nu, amice, nu mă impresionezi când o dai în lacrimogene că tu, „monarhist de mii de ani, din cinci generații de intelectuali țărăniști monarhiști” (aici e atâta lipsă de logică încât I can't even), cu felul în care ai dat cu subsemnatul la securitate, cu tăticuțul și bunicuțul care au fost în închisoare, cu fiu-tu care se folosește de numele tău și alte bullshituri fără legătură cu nimic, asta după ce mă jignești și mă faci în toate felurile pentru că ți-am adus argumente punctuale cu ce s-a întâmplat în 10 august.
... La fel de lacrimogen mâțâia un bou, acu ceva vreme, băgat ca musca-n ciorbă într-o discuție dintre mine și o altă fată pe ceva temă random; omulețul ne-a înjurat întâi pe amândouă, deși discuția nu avea nici o treabă cu măria-domniei-sale, pentru ca apoi, când l-am luat noi pe el la unșpe metri, să înceapă să se lamenteze că ohvai, el în toate relațiile lui a dat numai peste niște psihopate și el e trist și neconsolat și de fapt noi eram alea rele că nu-l înțelegeam și învinuiam victima.
Nu, tipule; nu mă interesează problemele tale personale, că nu sunt nici doctor, nici mă-ta. Dacă mi te adresezi, vorbești frumos. Nu ești în stare, atunci du-te naibii; nu sunt obligată să te suport.
Și nu, frate „monarhist”. De la un monarhist am alte pretenții. Ești unul, comportă-te ca atare. Cască ochii, informează-te. Ar trebui să știi până la ora asta că Antena 3 și România TV nu sunt surse de informare. Și, cel mai important, discută logic și cu argumente. „Auzi, fătucă” nu e un argument; ultima dată când am verificat nu eram „fătuca” domniei-tale. Nici „secu-băsisto” nu e argument. Aveam 3 ani la revoluție, deci e cam imposibil să fi făcut vreodată parte din securitate (ciudat că urăști securitatea, dar îți place ce au făcut jandarmii pe 10...); cât despre Băsescu, deși l-am votat  pentru că reprezenta răul mai mic în acel moment, nu sunt fană, mulțumesc. Și nici înjurăturile, nici săritul de la una la alta nu sunt argumente. De fapt, cretineii isterici ca tine m-au făcut să mă îndepărtez de toate grupurile monarhiste, pentru că m-am săturat să văd lipsa voastră de logică, SCRISĂ CU CAPS-LOCK, în orice afurisită de discuție. Pardon, am zis „discuție”?... Greșesc; monologul vostru orb, furibund, lipsit de coerență și de orice urmă de bun-simț nu se încadrează la „discuții”.  Vă mirați că „republicanii” vă iau în derâdere, atât pe voi, cât și ideea de monarhie?... Voi singuri vă discreditați, prin limbajul și comportamentul vostru, așa cum discreditați și imaginea monarhiei.

Nu, nu te respect pentru vârstă, religie, culoare, strămoși.
Nu o să respect ceva pentru care tu nu ai nici un merit. Faptul că te-ai născut și exiști nu e meritul tău, e doar biologie.








Comentarii

Postări populare de pe acest blog

CINE e această doamnă?

Prințese adevărate. Capitolul 8: Mitul „prințesei Qajar”

Proze la cuptor